Otázky a odpovědi ze Zákaznického dne 2019
Musí být součástí oznámení o výběru dodavatele u veřejné zakázky v DNS dle § 141 odst. 3 doklady dle § 123 písm. a) a b)?
S ohledem na systematické zařazení DNS jakožto zvláštního postupu (část šestá ZZVZ), se na dílčí zakázky zadávané v DNS požadavky §123 ZZVZ nevztahují (relevantní pouze část první, §§42 - 44 části druhé, část desátá až patnáctá ZZVZ) Dle některých výkladových stanovisek (vč. stanovisek publikovaných MMR) se však doporučuje v Oznámení o výběru v dílčí zakázce zadávané v DNS doklady, kterými účastník splnil podmínky účasti (§123, písm b ZZVZ), přesto uvést.
Nezvažujete umožnění stahování všech příloh najednou, v rámci elektronické komunikace?
V případě elektronických zpráv odesílaných dodavatelem prostřednictvím nástroje Tender arena je počet příloh omezen na 5 příloh. S ohledem na ustanovení vyhlášky o elektronických nástrojích (vyhl. č. 260/2016 Sb., …) je pak možno přílohy přijímat mj. i ve formátu archivu (ZIP, RAR, 7Z), obsahujícího více souborů. Podnět však vnímáme jako přínosný a v rámci dalšího rozvoje se jej budeme snažit zohlednit. V tuto chvíli by však nemůžeme slíbit konkrétní termín.
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na platbu poplatků za realizovanou zakázku v el. nástroji Tendermarket. Pokud vysoutěžíme rámcovou dohodu s jedním dodavatelem, zaplatí tento 1% s předpokládaného objemu zakázky. Zaplatí znovu tento dodavatel 1% při realizaci navazujících zakázek na vysoutěženou rámcovou dohodu? Děkuji za odpověď.
V elektronickém nástroji TENDERMARKET není zpoplatněna realizace zakázek, jejichž výsledkem je rámcová dohoda. Zpoplatněny jsou pouze zakázky, které jsou na základě rámcové dohody zadávány a to u zadavatelů, kde zpoplatnění zakázek probíhá.
Chci se zeptat,v jakém stavu je příprava propojení TA se spisovou službou espis (ICZ) přes NSAPI. Děkuji.
Integrační rozhraní nástroje Tender arena založené na Národním standardu spisových služeb je ve vztahu ke spisové službě “e-spis” výrobce ICZ, a.s. zanalyzované a připravené k postupným implementacím u zájemců používajících oba systémy. V případě zájmu o nabídku je možno o tuto požádat na e-mailu info@tendersystems.cz.
Při procesu otevírání nabídek v elektronickém nástroji zůstávají nabídky vyznačeny "tučně". Není možné je vizuálně odlišit? Tedy ihned po otevření každé nabídky ji "odtučnit"? Při podání např. 10 nabídek zadavatel neví, u které skončil. "Odtuční" se až po otevření všech.
Máte pravděpodobně na mysli zprávy s potvrzením o přijetí nabídek (popř. podání nabídek po lhůtě), zasílané zadavateli automaticky. V tuto chvíli je skutečně nutné pro označení těchto zpráv jako přečtených, každou tuto otevřít. S novou verzí nástroje zvážíme možnost označovat zprávy jako přečtené bez nutnosti jejich otevření (obdobně jako např. v e-mailových schránkách apod.).
Co se týče nabídek jako takových v sekci “kontrola nabídek”, je možno tyto otevřít (odtajnit) najednou, v jejich detailu se pak tyto zobrazují stále stejným fontem bez ohledu na to, zdali byly soubory tvořící obsah nabídky zadavatelem “staženy” či nikoliv.
Co se týče nabídek jako takových v sekci “kontrola nabídek”, je možno tyto otevřít (odtajnit) najednou, v jejich detailu se pak tyto zobrazují stále stejným fontem bez ohledu na to, zdali byly soubory tvořící obsah nabídky zadavatelem “staženy” či nikoliv.
Po doložení dokladů před podpisem smlouvy není možné doklady stáhnout a uložit hromadně, je nutné otevírat a ukládat každý doklad zvlášť?. Je možné toto upravit?
Viz odpověď k dotazu č. 2.
Stejný problém je při ukládání podaných nabídek. Není možné toto upravit tak, aby mohl zadavatel označit všechny nabídky a stáhnout je na své úložiště hromadně?
V tuto chvíli Tender arena touto možností nedisponuje, podnět však vnímáme jako přínosný a v rámci dalšího rozvoje se jej budeme snažit zohlednit. S plánovaným zvýšením maximální velikosti souborů však může nastat problém s řešením stahování extrémně velkých souborů (např. archiv s několika nabídkami v celkovém objemu v řádu GB). V tuto chvíli by však nemůžeme slíbit konkrétní termín.
Neuvažujete do budoucna o zavedení sledování zakázek dle nákupních komodit, popř. automatické notifikace zájemcům z řad dodavatelů o vypsaných zakázkách?
V rámci elektronického tržiště TENDERMARKET, které provozujeme od roku 2012, již tuto funkcionalitu dodavatelům nabízíme (zasílání informací o nových zakázkách dle regionu a NIPEZ kódu předmětu plnění) , a to zdarma.
V nástroji Tender arena jsme tuto funkcionalitu zvažovali rovněž, ale po vzniku portálu FEN.cz se jako vhodnější platforma pro takovouto službu jeví právě tento portál. Z analýzy potřeb dodavatelů vyplývá, že dodavatelé preferují informace o veřejných zakázkách z co největšího počtu profilů zadavatelů, což je logické, a v případě (pouze) nástroje Tender arena by pak tato služba nikdy nemohla konkurovat již existujícím komplexním službám (byť s velkými rozdíly v kvalitě). Službu tedy dodavatelé mohou očekávat, avšak coby součást portálu FEN.cz.
V nástroji Tender arena jsme tuto funkcionalitu zvažovali rovněž, ale po vzniku portálu FEN.cz se jako vhodnější platforma pro takovouto službu jeví právě tento portál. Z analýzy potřeb dodavatelů vyplývá, že dodavatelé preferují informace o veřejných zakázkách z co největšího počtu profilů zadavatelů, což je logické, a v případě (pouze) nástroje Tender arena by pak tato služba nikdy nemohla konkurovat již existujícím komplexním službám (byť s velkými rozdíly v kvalitě). Službu tedy dodavatelé mohou očekávat, avšak coby součást portálu FEN.cz.
Jakým způsobem zajistí elektronické časové razítko ověření elektronického podpisu?
Jedinou funkcí časového razítka je prokázat čas vzniku dokumentu. S elektronickým podpisem na jednom jediném dokumentu se neovlivňuje.