Tender systems
  • Home
  • SSN Ostrava
    • Co je SSN Ostrava
    • SSN pro nakupující
    • SSN pro dodavatele
  • VZDĚLÁVÁNÍ
    • E-learning
    • Školení
  • Produkty
  • Služby
  • Kontakt
    • O nás
  • KARIÉRA
9. říjen 2020

​Jsme opět o krok dál a nástroj Tender arena už nepotřebuje Javu!

9. října 2020 došlo ke změně technologie pro elektronické podepisování nabídek a zpráv v elektronickém nástroji Tender arena. Namísto softwarové komponenty Java, jehož podpora nebude v budoucnu garantována, bude pro realizaci elektronického podepisování využívána komponenta Lacuna (https://get.webpkiplugin.com​). S ohledem na skutečnost, že elektronické podepisování elektronické komunikace není již ze zákona vyžadováno, týká se tato změna pouze velmi malé části zakázek. Na vkládání dokumentů, které jsou elektronicky podepisovány mimo elektronický nástroj, nemá daná změna žádný vliv.
24. srpen 2020

Zákaznický den Tender systems se letos neuskuteční

Po dlouhém zvažování jsme se rozhodli zrušit letošní ročník našeho již tradičního zákaznického dne. Důvodem je nestabilní situace ohledně koronavirové epidemie a s tím související náš zájem o ochranu zdraví našich zákazníků. Věříme, že nám okolnosti budou v příštím roce více nakloněny a podaří se navázat třetím ročníkem společného setkání, a to třeba již na jaře.
17.červenec 2020

Nový e-learningový kurz pro dodavatele

Pro naše dodavatele jsme připravili komplexní e-learningový kurz s názvem "Naučte se vyhrávat zakázky v Tender areně". Navíc do 31. července 2020 20% sleva se slevovým kódem: PRAZDNINY. Více informací o tomto kurzu naleznete ZDE.
22. červen 2020

Ubývá portálů poskytujících placený informační servis o veřejných zakázkách

V posledních několika letech se však velká část poskytovatelů služeb, které dodavatelům veřejných zakázek servírují nově vypsané veřejné zakázky dle oboru či regionu, rozhodla ukončit svůj byznys (jedná se např. o služby Zakázky+, iZakázky, VZ24, aj.). Tento stav je signálem pro veřejnost o lepší dostupnosti dat o veřejných zakázkách, a to i s přispěním portálu FEN.cz, který na jednom místě poskytuje bezplatně informace o veřejných zakázkách více jak 13.000 zadavatelů a na jehož vzniku se podílela z velké části i společnost Tender systems.
14. červen 2020

Další termín školení pro zadavatele

Pro velký zájem jsme na středu 12. srpna 2020 vypsali další termín školení k nástroji Tender arena s názvem "Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena". Další informace o školení a přihlášky naleznete ZDE.
4. červen 2020

Nový termín školení pro zadavatele

Na čtvrtek 9. července 2020 jsem pro Vás připravili oblíbené školení s názvem: Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena školení pro zadavatele. Školení se bude v KC Vavruška v Praze v čase 9:00 - 12:30. Více informací ke školení a přihlášky najdete ZDE.
26. květen 2020

Už se to blíží!

​Již 5. června oblékne Tender arena nové šaty! Změna se týká hlavně uživatelského prostředí dodavatelů, kterým se sníží nároky na technické požadavky při podávání elektronických nabídek a celkově se tím zrychlí chod systému pro všechny uživatele. 
17. duben 2020

MMR zveřejnilo doporučení k zadávání zakázek v době koronavirové nákazy

Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo na svém portálu materiály obsahující metodické pokyny k zadávání veřejných zakázek v období koronavirové nákazy:
- SDĚLENÍ KOMISE Pokyny Evropské komise k používání rámce pro zadávání veřejných zakázek v mimořádné situaci související s krizí COVID-19 (2020/C 108 I/01)
- Možnosti zadavatelů při zadávání veřejných zakázek ve stavu nouze
- Doporučení ke změnám v nouzovém stavu
- Stanovisko ÚOHS k možným změnám závazků smluv v době koronavirové nákazy
- Informace ÚOHS k možnosti nákupu i bez zadávacího řízení
Uvedené materiály ke stažení naleznete ZDE.
19. březen 2020

Omezení registrace dodavatelů prostřednictvím poštovních zásilek

​S ohledem na omezení některých vnitrostátních služeb České pošty a aktuální nařízení Vlády ČR, doporučujeme provádět ověření registrace dodavatelských účtů v Centrální databázi dodavatelů portálu FEN.cz, přednostně elektronickou formou, tj. zasláním žádosti o registraci a požadovaných dokumentů datovou schránkou, e-mailem či jejich nahráním přímo v aplikaci. Vyřízení registrací s ověřením prostřednictvím zaslaných listinných podkladů nejsme v tuto chvíli schopni garantovat v deklarované lhůtě 48 hodin v pracovní dny.
16. březen 2020

Provoz našich systémů zůstává neomezen

S ohledem na mimořádná opatření Vlády ČR ubezpečujeme uživatele všech námi provozovaných informačních systémů, že jejich provoz zůstává ve standardním režimu. Uživatelská podpora funguje prostřednictvím standardních kanálů (infolinka, e-mail, helpdeskové aplikace), přičemž prosíme, pokud je to s ohledem na charakter požadavku možné, o přednostní využívání písemné komunikace formou e-mailu.
Vypsané termíny našich školení byly zrušeny, o nových termínech budeme včas informovat.
14. únor 2020

Jarní termíny školení k nejen elektronickému nástroji Tender arena

​Ve čtvrtek 19. března 2020 se bude konat školení pro zadavatele veřejných zakázek s názvem "Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena". Školení pro dodavatele s názvem "Elektronické zadávání veřejných zakázek v České republice" se bude konat v pátek 20. března 2020. Obě školení proběhnou v KC Vavruška v Praze. Více informací ke školení a přihlášky najdete ZDE. 
16. leden 2020

Ministerstvo životního prostředí spustilo v ostrém provozu Informační portál OZO od Tender systems

Majitelé spalovacích zdrojů, mohou prostřednictvím systému OZO kontaktovat příslušné revizní techniky (odborně způsobilé osoby) a zajistit tak kontrolu spalovacího stacionárního zdroje/kotle. Dle § 17 odst. 1 písm. h) zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, v platném znění je povinností provozovatele zdroje provádět pravidelně (nejméně jednou za tři roky) kontrolu technického stavu a provozu zdroje (kotle). Tuto kontrolu musí provádět tzv. odborně způsobilá osoba, která je fyzickou osobou proškolenou výrobcem spalovacího stacionárního zdroje, od kterého má udělené oprávnění k instalaci, provozu a údržbě zdroje. Aplikace je přístupná na http://ipo.mzp.cz.
23. prosinec 2019

​Nové finanční limity pro veřejné zakázky

Od 1. 1. 2020 se mění výše finančních limitů stanovených v nařízení vlády č. 172/2016 Sb., podle kterých se určuje, zdali je veřejná zakázka podlimitní nebo nadlimitní. Výše těchto limitů se odvíjí od evropských předpisů.Pro přehlednost jsme pro Vás tyto změny zpracovali do přehledné tabulky.
4. listopad 2019

Začátek nového roku s novým termínem školení

Na začátek nové roku jsme připravili další termín školení pro zadavatele veřejných zakázek, kteří využívají elektronický nástroj Tender arena. Školení s názvem: "Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena" se bude konat 14. ledna 2020. Přihlásit se můžete ZDE.
30. říjen 2019

Nástroje Tender systems jako první v ČR připojeny do Centrální databáze dodavatelů FEN.cz

​Účty registrovaných dodavatelů v elektronických nástrojích Tender arena a TENDERMARKET byly sjednoceny a připojeny do Centrální databáze dodavatelů (CDD) portálu FEN.cz. V následujících týdnech pak budou do CDD postupně připojeny účty registrovaných dodavatelů z některých dalších českých elektronických nástrojů (E-ZAK či Portál pro vhodné uveřejnění).
Nyní tak bude mít každý dodavatel pouze jeden účet (s neomezeným počtem uživatelů), prostřednictvím kterého bude v připojených elektronických nástrojích realizovat vybrané elektronické úkony, které jsou podmíněny přihlášením a identifikací dodavatele. Seznam aktuálně připojených elektronických nástrojů do CDD je uveden na webové stránce www.fen.cz​.
20. říjen 2019

Tender arena se připojí k Centrální databázi dodavatelů

Elektronický nástroj Tender arena bude mezi prvními elektronickými nástroji v ČR, které se připojí k Centrální databázi dodavatelů portálu FEN.cz. Zadavatelé veřejných zakázek, kteří používají nástroj Tender arena, tak získají bezplatný přístup k největší české databázi svého druhu. Pro zadavatele neplynou ze sjednocení dodavateslkých účtů žádné povinnosti, dodavatelé budou nově využívat jeden dodavatelský účet pro několik elektronických nástrojů a jejich práce se tím výrazně zjednoduší.
10. říjen 2019

Úspěšná recertifikace nástroje Tender arena

V září 2019 proběhla recertifikace prostředí a částečná recertifikace funkcionality nástroje Tender arena podle vyhl. č. 260/2016 Sb. Certifikace zahrnovala mj. technologické novinky v elektronickém nástroji spočívající v možnosti realizace běžných elektronických úkonů již bez nutnosti užití SW Java. Díky certifikaci elektronického nástroje je pak možno kdykoliv prokázat shodu použitého elektronického nástroje s požadavky legislativy - certifikáty shody pro Tender arenu jsou k dispozici mj. na našem webu.
7. říjen 2019

Tender arena přejde na HTML5

S ohledem na změnu licenční politiky SW Java, který je nyní využíván v nástroji Tender arena pro šifrování nabídek a elektronické podepisování, dojde v tomto nástroji na podzim 2019 ke změně technologické platformy / jazyka na HTML5.  Tato technologie však neumožňuje realizaci eletronických podpisů dokumentů / zpráv / nabídek přímo v nástroji (dle ZZVZ není podmínkou) a pro elektronické podepisování tak bude k dispozici nadále stávající technologie, kdy namísto SW Java bude užit jeho volně dostupný substitut "OpenJDK". Tyto změny tak v souladu s ust. § 213, odst. 1 ZZVZ zachovají požadavek na bezplatné využití elektronického nástroje ze strany dodavatelů.
2. říjen 2019

TENDERMARKET se připojí k Centrální databázi dodavatelů

E-tržiště TENDERMARKET bude mezi prvními elektronickými nástroji v ČR, které se připojí k Centrální databázi dodavatelů portálu FEN.cz. Zadavatelé veřejných zakázek, kteří používají TENDERMARKET, tak budou mít k dispozici bezplatný přístup k největší české databázi svého druhu. Připojení se předpokládá během listopadu 2019 - pro zadavatele nebude znamenat žádné povinnosti a pro dodavatele bude znamenat možnost využívat stávající dodavatelský účet i v jiných elektronických nástrojích.
18. září 2019

Portál odborně způsobilých osob zahájil provoz

Pro Ministerstvo životního prostředí jsme spustili  nový interaktivní portál - databázi odborně způsobilých osob. Portál je v souladu se zákonem o ochraně ovzduší a umožní majitelům spalovacích kotlů vyhledat odborně vyškoleného technika pro kontrolu stavu svého spalovacího zdroje – ve většině případů se jedná o kotle na pevná paliva. Více informací najdete na https://ipo.mzp.cz.
18. září 2019

Mobilní aplikace FEN

Aplikace FEN poskytuje souhrnné informace o aktuálních veřejných zakázkách v České republice. Publikování probíhá online, tedy v okamžiku vypsání zakázky některým ze zadavatelů. FEN obsahuje veřejné zakázky těch zadavatelů, kteří používají některý z nejrozšířenějších elektronických nástrojů v ČR, tedy Tender Arena, TENDERMARKET, E-ZAK, Portál vhodného uveřejnění nebo Gemin. Budeme rádi za veškeré připomínky k aplikaci, které můžete směřovat na naši podporu, nebo hodnotit přímo v Google Play nebo App Store. 
9. září 2019

Další termín školení pro zadavatele!

Pro velký zájem jsme na 12. listopadu 2019 vypsali další termín školení k elektronickému nástroji Tender arena, které je určeno pro zadavatele (nakupující). Neváhejte a přihlaste se na školení s názvem "Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena".  Na školení se můžete přihlásit ZDE.
1. červenec 2019

Tender systems podporuje zdravotní klauny

Na začátku prázdnin podpořila společnost Tender systems finančním darem dobročinnou organizaci Zdravotní klaun, která od roku 2001 pomáhá dětským i geriatrickým pacientům procházet procesem léčby s úsměvem. ​Posláním zdravotních klaunů je tvořit uvolněné prostředí nejen ve zdravotnických zařízeních, přinášet radost a dobrou náladu na místa, kde se jich příliš nedostává. Odbourávat stres nejen pacientů, ale i jejich rodičů a příbuzných. Zkvalitňovat seniorům podzim života v domovech a v neposlední řadě těšit a vyvést ze stereotypu i samotný zdravotnický personál.
20. červen 2019

Ministerstvo pro místní rozvoj vydalo Výroční zprávu o stavu veřejných zakázek v České republice za rok 2018

V posledních letech se zaměřuje zejména na elektronizaci zadávání veřejných zakázek z pohledu ČR a současně také Evropské unie. Snaží se posílit transparentnost zadávání veřejných zakázek, které byly soutěženy v letech minulých. ​Výroční zprávu naleznete ZDE. Výroční zpráva je vydávána každý rok a informuje o stavu veřejných zakázek v ČR včetně hodnocení aktuálního stavu této oblasti. Navrhuje směry, kterými by se měla oblast veřejných zakázek ubírat v následujících letech.
11. červen 2019

Nový koncept školení pro zadavatele

Ve středu 18. září 2019 vám představíme nový koncept školení k elektronickému nástroji Tender arena, které je určeno pro zadavatele (nakupující). Neváhejte a přihlaste se na školení s názvem "Elektronické zadávání veřejných zakázek v nástroji Tender arena".  Na školení se můžete přihlásit ZDE.
18. březen 2019

​Školení pro zadavatele i dodavatele!

V pondělí 27. května se bude konat školení pro zadavatele i dodavatele. Školení k obsluze elektronického nástroje Tender arena s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE je určeno zadavatelům veřejných zakázek. Pro dodavatele jsme připravili školení s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE při zadávání veřejných zakázek. Na školení se můžete přihlásit ZDE.

25. únor 2019

Kopírování zakázek v nástroji Tender arena

Veškeré veřejné zakázky evidované zadavatelem v rámci elektronického nástroje Tender arena je nyní možno jednoduše kopírovat jako předlohu pro další zakázku. Princip kopírování zakázky usnadní práci při opakovaném zadávání (např. po zrušení předchozí zakázky), nebo při zadávání veřejných zakázek pravidelného charakteru (nákup potravin, paliv, léků, apod.). V rámci vytvořené kopie se přenes většina údajů z původní zakázky a zadavatel následně doplní pouze ty parametry, které jsou pro novou zakázku specifické (typicky např. lhůta pro podání nabídek). Více informací a podrobný popis kopírování zakázky naleznete v nápovědě Tender areny (kapitola 2.1.8 Ostatní úkony).

13. listopad 2018

Ostrava získala cenu za využívání
e-aukcí v našem Systému sdružených nákupů

Na středu 30. ledna 2019 jsme vypsali další školení pro zadavatele i dodavatele. Školení k obsluze elektronického nástroje Tender arena s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE je určeno zadavatelům veřejných zakázek. Pro dodavatele jsme připravili školení s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE při zadávání veřejných zakázek. Na školení se můžete přihlásit ZDE.

12. listopad 2018

Vypsali jsme nové termíny školení!

Po velkém zájmu jsme vypsali další termín školení k obsluze elektronického nástroje Tender arena s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE​. Školení, které je určeno zadavatelům veřejných zakázek, se bude konat ve čtvrtek 13. prosince. Na úterý 18. prosince jsme vypsali školení "POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE při zadávání veřejných zakázek", které je určeno dodavatelům a bude se konat také 18. prosince. ​
​Na školení se můžete přihlásit ZDE. 

18. říjen 2018

Povinná elektronická komunikace je tady!

Od 18. 10. 2018 platí pro všechny zadavatele veřejných zakázek povinnost elektronicky komunikovat v zadávacích řízeních veřejných zakázek, včetně příjmu nabídek (netýká se zakázek malého rozsahu). Funkcionalita elektronické komunikace je již od května dostupná všem uživatelům Tender areny.

27.červenec 2018

Školení k elektronické komunikaci v nástroji Tender arena v Praze, Brně i Ostravě

Nevíte jak na povinnou elektronickou komunikaci v nástroji Tender arena? Vypsali jsme pro vás termíny školení k obsluze elektronického nástroje Tender arena s názvem POVINNÁ ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE​, kde se kromě toho, jak Tender arenu používat při elektronické komunikaci včetně elektronického příjmu nabídek, seznámíte i s legislativními aspekty souvisejícími s elektronickými úkony realizovanými při zadávání veřejných zakázek.
Na školení se můžete přihlásit ZDE.
Více informací ke školení ZDE.

2. červenec 2018

Nové usnesení vlády k NEN s účinností od 1. července 2018

​Vláda České republiky na svém jednání dne 19. června 2018 přijala usnesení vlády č. 408, o změně usnesení vlády ze dne 21. června 2017 č. 467 o uložení povinnosti využívat Národní elektronický nástroj při zadávání veřejných zakázek.
Hlavní změny, které aktualizace usnesení vlády č. 467/2017 přináší:
  • sjednocení povinnosti zadávat v NEN všechny veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou přesahující 500.000 Kč;
  • změna rozsahu možného udělení výjimky z povinného používání NEN – nově je možno získat výjimku z povinného využívání NEN pro všechny veřejné zakázky zadavatele (do 30.06.2018 je možno požádat o výjimku pouze na ty veřejné zakázky, jejichž předmětem není pořízení komodit uvedených v příloze č. 1 usnesení 467));
  • nově uložené úkoly pro ministryni pro místní rozvoj týkající se realizace činností směřující k zrychlení odezev systému a aktualizace akčního plánu plnění Strategie elektronizace veřejných zakázek 2016-2020;
  • přechodné období pro zadavatele, kteří nemusí postupovat při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu v souladu s čl. XI Pravidel využívání NEN, a to do prvního dne 4. měsíce od data jejich vydání ministryní pro místní rozvoj.
(převzato z www.portal-vz.cz​)

28. červen 2018

Největší provozovatelé elektronických nástrojů představili projekt FEN

Na konferenci, která proběhla dne 27. 6. 2018 v Praze, představili největší provozovatelé elektronických nástrojů pro zadávání veřejných zakázek konkrétní podobu projektu FEN, který je postaven na myšlence sjednocení prostředí různých elektronických nástrojů do jednotného portálu pro dodavatele. Ministerstvo pro místní rozvoj na konferenci představilo koncepci NIPEZ 2.0, která bude řešit propojení jednotlivých modulů pro podporu elektronického zadávání (Věstník VZ, individuální el. nástroje, NEN, apod.) a připustilo aktivní spolupráci s tvůrci projektu FEN.
Více informací o projektu FEN a portál pro dodavatele naleznete na webu www.fen.cz​.

26. červen 2018

Vláda začala udělovat výjimky z povinného používání NEN

​Vláda ČR ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj začala řešit žádosti ústředních orgánů státní správy o výjimku z povinného používání Národního elektronického nástroje (NEN). Žádostí bylo podáno hned několik, jako první byla minulý týden schválena výjimka pro Ředitelství silnic a dálnic, které bude místo NEN nadále používat elektronický nástroj Tender arena.

21. květen 2018

Elektronické nástroje od Tender systems a GDPR

Vzhledem k tomu, že provozovatelem elektronických nástrojů Tender arena a TENDERMARKET a současně i správcem osobních údajů v rámci uživatelských účtů je společnost Tender systems s.r.o., je tedy i správcem osobních údajů ve smyslu Nařízení GDPR*. Osobní údaje případně uvedené v dokumentech připojených k zakázkám, tedy v nestrukturované podobě, pak provozovatel elektronického nástroje nijak nezpracovává.
Obecně platí, že v průběhu veřejné zakázky, případně při jejím zveřejňování jsou osobní údaje zpracovávány na základě článku 6, odst. 1 písmeno c), případně f) Nařízení GDPR, tedy souhlas se zpracování není nutné vyžadovat ("zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje", či „zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, ...")
Správce (provozovatel el. nástroje) tak nemusí vyžadovat souhlas se zpracováním osobních údajů, a to jak u zadavatele, tak u dodavatele
​

* Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES - obecné nařízení o ochraně osobních údajů

4.duben 2018

Květnové školení elektronického nástroje Tender arena

Na čtvrtek 17.5. 2018 jsme pro Vás připravili školení elektronického nástroje Tender arena s názvem: Obsluha elektronického nástroje Tender arena® ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY. Školení je určeno pro zadavatele veřejných zakázek. Více informací ZDE.
Přihlásit se na školení ZDE.

29. březen 2018

Tender arena umožní nově elektronicky komunikovat a přijímat nabídky všem zadavatelům bez nutnosti uzavírat s námi smlouvu!

Od 1. 5. 2018 vejdou v účinnost nové Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb elektronického nástroje Tender arena, které umožní novým i stávajícím zadavatelům, kteří doposud používali elektronický nástroj Tender arena pouze jako svůj profil zadavatele, realizovat povinnou elektronickou komunikaci včetně elektronického příjmu nabídek v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek (VOP se netýkají zadavatelů s uzavřenou smlouvou). Zároveň nové VOP zcela zruší poplatky za objem uveřejněných dat a zpoplatněny budou již pouze nové zakázky s elektronickým příjmem nabídek, a to jednorázovým poplatkem po jejich uveřejnění. Nevypisujete-li žádné nové zakázky, nebo nové zakázky nezadáváte elektronicky, neplatíte nic. S Tender arenou tak mají všichni zadavatelé používající tento nástroj povinnou elektronizaci již vyřešenu!
Stáhnout text VOP účinných od 1. 5. 2018

22. únor 2018

Tender systems se zúčastní konference ISSS 2018 v Hradci Králové 

Již čtvrtým rokem se zúčastníme konference Internet ve státní správě a samosprávě (ISSS) v Hradci Králové, kde Vám na našem stánku představíme naše produkty. Konference bude probíhat ve dnech 9. - 10. dubna 2018 v konferenčním centru Aldis. 
​Neváhejte a přijďte nás navštívit! Najdete nás u stánku č. 5 přímo u vchodu do hlavního sálu.

19. únor 2018

Další termín školení elektronického nástroje Tender arena

Na čtvrtek 22. března 2018 jsme pro Vás připravili školení elektronického nástroje Tender arena s názvem: Obsluha elektronického nástroje Tender arena® ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY. Školení je určeno pro zadavatele veřejných zakázek. Více informací ZDE.

18. únor 2018

Tender systems členem pracovní skupiny Asociace pro veřejné zakázky

Vzhledem k rozšíření povinnosti elektronické komunikace v zadávacím řízení na všechny zadavatele a s tím související elektronizací veřejných zakázek, k níž dojde na podzim letošního roku, se Asociace pro veřejné zakázky (dále jen „AVZ“) rozhodla od března 2018 pracovat na daném tématu systematicky prostřednictvím své pracovní skupiny. Členem pracovní skupiny bude i zástupce ze společnosti Tender systems.

13. únor 2018

Zahájili jsme soutěže na dodávky kancelářských potřeb a papíru

Dne 13. února bylo zahájeno zadávací řízení centrálně soutěžené veřejné zakázky na dodávky kancelářských potřeb a papíru pro organizace resortu Statutárního města Ostravy. Zadávací řízení je rozděleno na dvě samostatné části a bude realizováno s využitím navazujících elektronických aukcí. ​Výrobky vybraných dodavatelů budou následně k dispozici k objednávání v e-shopu nákupního portálu SSN. Více informací k zakázce ZDE.

4. leden 2018

Nový termín školení elektronického nástroje Tender arena

Na čtvrtek 15. února 2018 jsme pro Vás připravili školení elektronického nástroje Tender arena s názvem: Obsluha elektronického nástroje Tender arena® ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY. Školení je určeno pro zadavatele veřejných zakázek. Více informací ZDE.

2. leden 2018

​Změny finančních limitů veřejných zakázek

S účinností od 1. ledna 2018 bylo nařízením vlády č. 471/2017 Sb., ..., novelizováno nařízení vlády č. 172/2016 Sb., o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek. Text předmětného nařízení vlády s uvedením aktuální výše finančních limitů naleznete ZDE.

7. prosinec 2017

Ostrava nakupuje motorovou naftu v Systému sdružených nákupů

Dopravní podnik Ostrava a.s. pořídil prostřednictvím Systému sdružených nákupů motorovou naftu. Jedná se celkem o 72 000 litrů nafty na období 6. - 12. prosince 2017. Vítěz byl vybrán na základě elektronické aukce, která proběhla toto úterý. Elektronická aukce na nákup motorové nafty bude probíhat zpravidla každé úterý v 10:00 hodin. Veškeré informace k vypsané veřejné zakázce jsou zveřejněny v systému Tender arena. 

16. listopad 2017

Neovlivní.cz: Nástroj na zakázky vznikal u Šlechtové nezákonně

Ministerstvo pro místní rozvoj nezákonně aktualizuje nástroj pro zadávání veřejných zakázek NEN. Antimonopolní úřad minulý týden ministerstvu potvrdil pokutu a zároveň opět zakázal plnění smlouvy, která byla uzavřena s firmou napojenou na politiky. Více informací ZDE.

13. listopad 2017

Zahájen nákup nafty v SSN

Dne 13. 11. 2017 byl zaveden tzv. dynamický nákupní systémy (DNS), v rámci kterého budou vybíráni dodavatelé motorové nafty pro Dopravní podnik Ostrava, a.s. a další resortní organizace Statutárního města Ostravy.
Dodavatelé, kteří mají zájem dodávat motorovou naftu, mohou podat tzv. žádost o účast, ve které se identifikují a prokáží svou kvalifikaci. Splní-li dodavatel podmínky pro účast v DNS, bude pravidelně (zpravidla jedenkrát týdně) vyzýván k podání nabídky a k účasti v navazující elektronické aukci. Podmínky DNS pro nákup motorové nafty jsou dodavatelům přístupny na internetové adrese  www.tenderarena.cz/profily/DPO, kde mohou rovněž elektronicky podávat žádosti o účast, podávat nabídky k jednotlivým výzvám a účastnit se navazujících elektronických aukcí.

20. říjen 2017

Konference a školení k novému Systému sdružených nákupů

Ve spolupráci s Magistrátem města Ostravy jsme připravili konferenci a školení k novému Systému sdružených nákupů. Konference se bude konat 1. listopadu 2017 v čase 10:00-12:00 hodin. 
​Termíny školení pro zadavatele  a registraci naleznete ZDE. Termín workshopu pro dodavatele a registraci naleznete ZDE. Účast na konferenci i na školení je zcela ZDARMA.

18. říjen 2017

Vypsali jsme školení pro uživatele elektronického tržiště TENDERMARKET

Vypsali jsme školení pro zadavatele, kteří zadávají veřejné zakázky na elektronickém tržišti TENDERMARKET. Školení se bude konat 23. listopadu 2017 v hotelu Pyramida. 
Na školení se můžete přihlásit ZDE.
​Více informací ke školení najdete ZDE.


21. září 2017

Další podzimní termín školení nástroje Tender arena

Školení vypsané na 6. října 2017 s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY" je již plně obsazeno. Proto jsme pro Vás vypsali nový termín na 26. října 2017. 
​Na školení se můžete přihlásit ZDE.
​Více informací ke školení najdete ZDE.

29. srpen  2017

Podzimní termín školení nástroje Tender arena

Na 6. října 2017 jsme pro Vás připravili školení s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY". 
Více informací najdete ZDE>>.
Přihlášení ZDE>>.

22.srpen  2017

Spuštěn pilotní provoz nákupu potravin

Dne 22. 8. 2017 byly vypsány tzv. dynamické nákupní systémy (DNS), v rámci kterých budou vybíráni dodavatelé pro resortní organizace Statutárního města Ostravy. Aktuálně jsou vypsány DNS pro nákup potravin. ​Podmínky DNS pro jednotlivé kategorie potravin jsou dodavatelům zpřístupněny na profilu Domova slunečnice, kde lze elektronicky podávat žádosti o účast a vkládat elektronické katalogy s oceněnými položkami. Více informací ZDE.

2.srpen  2017

Hospodářské noviny: V zadávání veřejných zakázek panuje chaos a právní nejistota

Zajímavé shrnutí aktuální problematiky e-tržišť a tzv. národního elektronického nástroje (NEN) představily ve svém článku Hospodářské noviny. Článek obsahuje názory odborníků na veřejné investování, zadavatelů veřejných zakázek, provozovatelů soukromých nástrojů pro zadávání veřejných zakázek a Ministerstva pro místní rozvoj, které ve své roli gestora celé problematiky absolutně selhává. Celý článek naleznete ZDE. ​

11.červenec 2017

​Kverulant.org: Rozhovor s Kateřinou Koláčkovou k problematice NEN

Na serveru www.kverulant.org obecně prospěšné organizace Kverulant.org byl zveřejněn rozhovor s Mgr. Kateřinou Koláčkovou, ředitelkou společnosti OTIDEA, ve kterém zazněla spousta zajímavých informací a zkušeností souvisejících s tzv. Národním elektronickým nástrojem (“NEN”). Další videa a podrobný rozbor kauzy NEN s názvem “Národní elektronický tunel” naleznete na webu organizace Kverulant.org.

11.červenec 2017

​Vypsali jsme prázdninový termín školení elektronického nástroje

​Na 24. srpna jsme vypsali další školení s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY". 
​Na školení se můžete přihlásit ZDE.
​Více informací ke školení najdete ZDE.

29.červen 2017

​MMR vytváří iluzi chaosu v souvislosti s e-tržišti

Mnozí z Vás zaznamenali včerejší tiskovou zprávu k e-tržištím, uveřejněnou na webu Ministerstva pro místní rozvoj.
MMR zde mimo jiné uvádí, že “Po dodavateli nemůže být požadována jakákoli platba spojená s použitím elektronického tržiště pro zadání veřejné zakázky.” a spojuje toto tvrzení s ustanovením § 213 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
Dovolujeme si k tomuto postoji připojit několik zásadních informací:
  • dne 16. 5. 2017 jsme obdrželi od MMR “stanovisko MMR k možnosti využití koncesního řízení při uvedeném obchodním modelu provozovatelů e-tržišť”, které provizní model nikterak nerozporuje a řeší jeho smluvní pokrytí;
  • pro účely zakázek malého rozsahu nemůže být e-tržiště chápáno jako elektronický nástroj podle § 213 zákona č 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a nikdo tak nemá mandát zadavatele v tomto kontextu šikanovat (v případě zakázek v režimu zákona - např. v případě zjednodušených podlimitních řízení - je použití e-tržiště nadále zcela bezplatné pro zadavatele i dodavatele);
  • zadavatel při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu není povinen činit žádné elektronické úkony prostřednictvím elektronického nástroje a není tedy možné jej znevýhodňovat v momentě, kdy nad rámec zákonných povinností podobný nákupní software použije;
  • v případě e-tržiště TENDERMARKET jsou podmínky a varianty financování provozu e-tržiště po 30. 6. 2017 známy a zveřejněny již od konce května 2017;
  • do 28. 6. 2017 MMR provizní model nikterak nerozporovalo a nechalo zadavatele, aby si tento model vybrali jako jednu z možností financování provozu e-tržiště.
Místo toho, aby MMR vytvářelo prostředí pro fungující státní správu, dělá přesný opak a ze zadavatelů hlupáky.

21. červen 2017

​Povinné používání NENu od 1. 7. 2017 vládou neprošlo.

​Na dnešním jednání Vlády ČR byla přijata varianta usnesení vlády, která počítá s odložením povinnosti používat tzv. Národní elektronický nástroj (“NEN”) o další rok. Tedy od 1. 7. 2017 bude dále na zadavatelích, jaký systém si pro administraci zakázek zvolí. Varianta prosazovaná ministryní Šlechtovou, která měla stanovit NEN jako povinný již za necelé dva týdny, tak byla smetena ze stolu.Elektronické tržiště TENDERMARKET ve svém provozu pokračuje i po 30. 6. 2017 v režimu, který je stanoven novým Provozním řádem verze 6. Systém tak bude oproti dosavadnímu stavu, kdy jeho provoz hradilo Ministerstvo pro místní rozvoj, přímo financován buď zadavateli, nebo formou provize hrazené vítěznými dodavateli.

16. červen 2017

Schvalování Usnesení vlády k e-tržištím a NENu skončilo fiaskem

Dne 14. 6. 2017 projednávala Vláda ČR návrh usnesení vlády, které má stanovit další podmínky používání elektronických tržišť veřejné správy a tzv. Národního elektronického nástroje (“NEN”). Materiál s názvem “624/17 Návrh usnesení vlády o uložení povinnosti využívat Národní elektronický nástroj při zadávání veřejných zakázek” však nebyl přijat a jeho projednávání bylo o týden odloženo.Důvodem byla mimo jiné neschopnost úřadu ministryně Šlechtové vypořádat všechny připomínky resortů a objektivní rizikovost používání napůl nefunkčního a NENu který ministr zemědělství Marian Jurečka dokonce přirovnal k “hodně předraženému trabantu” a který od počátku provází celá řada skandálů.Opakované projednávání materiálu je zařazeno na jednání Vlády dne 21. 6. 2017.

15. červen 2017

​Nový model provozu e-tržiště TENDERMARKET od 1. 7. 2017

Nový provozní řád obsahuje zejména nové podmínky provozování a financování e-tržiště TENDERMARKET od 1. 7. 2017, přičemž e-tržiště TENDERMARKET bude nově provozováno jako komerční elektronický nástroj.Ze strany dodavatelů je pak akceptace nového provozního řádu (verze 6) a případné doplnění DIČ možné po přihlášení do systému a je nezbytnou podmínkou pro podání nabídky v období od 1. 7. 2017 (nebude-li provozní řád dodavatelem akceptován, nebude mu od 1. 7. 2017 umožněno přihlášení do systému). Nový provozní řád si můžete přečíst ZDE>>.

18. květen 2017

​​Nový letní termín školení elektronického nástroje Tender arena

Na 22. červen 2017 jsme pro Vás připravili školení s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY". 
Více informací najdete ZDE>>.
Přihlášení ZDE>>.

18. květen 2017

​Hledáme specialistu elektronického nákupu

Do našeho týmu hledáme kolegu, který by se věnoval obsluze softwarových nástrojů, dále by se věnoval podpoře pro zákazníky ,zpracování dat o nakupovaných komoditách a běžná administrativa spojená s provozováním nákupního portálu pro veřejnou správu. Nástup možný ihned. Více informací ZDE>>.

16. květen 2017

​Hledáme vývojáře webových aplikací

Hledáme člověka, který umí (a chce) vyvíjet SW aplikace na platformě Angular. Chce se podílet na jejich návrhu a někdy i komunikovat se zákazníky. Znalost frameworku Bootstrap, Javy a OS Linux výhodou.
Nabízíme flexibilní pracovní dobu, dobré ohodnocení, práci v mladém kolektivu pohodových lidí a možnost osobního rozvoje. Příjímáme i čerstvé absolventy nebo studenty. Nástup možný ihned.Více ZDE>>.

9. květen 2017

​​Konference "Současná elektronická tržiště končí, přivítejme nová!"

Srdečně Vás zveme na konferenci, jejíž cílem je zhodnotit pětileté fungování elektronických tržišť, představit vizi dalšího pokračování a předat praktické informace, co se bude dít od 1. 7. 2017 z pohledu zadavatelů i dodavatelů. Součástí konference bude i otevřená diskuse a sběr podnětů ke zlepšování elektronizace v České republice. Konference se bude konat 30. května v Praze. Registrace na konferenci ZDE>>.

2. květen 2017

​Návrh usnesení vlády k používání NEN tvrdě narazil

​Návrh usnesení vlády „o uložení povinnosti využívat Národní elektronický nástroj při zadávání veřejných zakázek“ ze dne 7. 4. 2017, narazil v rámci dubnového meziresortního připomínkového řízení na velkou vlnu zásadních připomínek (celkem 18 organizací!) a kritiky připomínkových míst. Finální podoba předmětného usnesení vlády tak bude pravděpodobně dosti odlišná od původních návrhů, přijetí bude pravděpodobně zpožděno a v materiálu navrhované termíny (např. 1. květen 2017) se tak již dnes jeví jako nerealizovatelné.

28. duben 2017

​Tender systems novým provozovatelem systému sdružených nákupů pro Město Ostrava

​Dne 18. 4. 2017 byla mezi Statutárním městem Ostrava a společností Tender systems podepsána smlouva, na základě které bude provozován tzv. systém sdružených nákupů (SSN). SSN zajistí zapojeným organizacím ostravského magistrátu jednodušší a levnější nakupování komodit, a to s využitím moderních nástrojů jako jsou elektronické aukce, elektronické katalogy a dynamické nákupní systémy. Spuštění plné podoby SSN je stanoveno nejpozději do 6 měsíců od podpisu smlouvy.

21. duben 2017

​Úspěšné dokončení Vinohradnického a vinařského registru v Moldavské republice

Picture
​V dubnu 2017 došlo k završení našeho více jak ročního úsilí, a to předáním finální podoby softwarové aplikace vinohradnického a vinařského registru pro Moldavskou republiku. Systém pro Moldavskou republiku ve spolupráci s Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským vyvíjela společnost Tender systems již od roku 2015. Reportáž z tiskové konference k předání softwaru ZDE>>.


18. duben 2017

​Povinná elektronická komunikace vstoupila pro vybrané zadavatele v účinnost

​Dnem 18. 4. 2017 vstoupilo v účinnost ustanovení § 211, odst. 3 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, které ukládá vybraným zadavatelům* povinnost komunikovat při zadávání veřejných zakázek již pouze elektronicky, včetně elektronického příjmu nabídek. Uvedená povinnost se v první fázi týká zadavatelů Česká republika (tj. organizační složky státu), ČNB a centrálních zadavatelů. Ostatní zadavatelé budou povinni komunikovat pouze elektronicky od 18. 10. 2018.

30. březen 2017

Konference ISSS 2017

Již třetím rokem se zúčastníme konference ISSS v Hradci Králové, kde Vám představíme naše produkty. Konference bude probíhat ve dnech 3.-4. dubna 2017 v konferenčním centru Aldis. 
Neváhejte a přijďte nás navštívit! Najdete nás u stánku č. 45.
Více informací ZDE>>.

22. březen 2017

​Kverulant.org podal trestní oznámení na vysokého státního úředníka

​Obecně prospěšná organizace Kverulant podala na ředitele odboru elektronizace veřejných zakázek a koncesí trestní oznámení pro podezření na spáchání třech trestních činů. Ing. Stanislav Bogdanov čelí těmto obviněním: zneužití pravomoci úřední osoby, maření výkonu úředního rozhodnutí a porušení povinnosti při správě cizího majetku. Více informací ZDE>>.

14. březen 2017

​Nový termín školení elektronického nástroje Tender arena

Na 4. květen 2017 jsme pro Vás připravili další školení s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY". 
Více informací najdete ZDE>>.
Přihlášení ZDE>>.

2. březen 2017

Neovlivní.cz: 11 milionů za aktualizaci NEN vyletělo oknem

V listopadu 2016 antimonopolní úřad rozhodl,že ministerstvo pro místní rozvoj porušilo zákon při zadávání zakázky na aktualizaci NEN. Ministerstvo dostalo půlmilionovou pokutu a zákaz v pokračování plnění smlouvy. Ministerstvo se podle mluvčí MMR neztotožnilo s rozhodnutím ÚOHS, podalo rozklad a na základě platné smlouvy se pokračovalo dál v plnění. Ministerstvo zaplatilo celkem cca 11 milionů na aktualizaci NEN společnosti Dezadata Group, ale přesto bude muset vypsat novou zakázku. Více informací ZDE>>.

27. únor 2017

​Školení uživatelů elektronického tržiště TENDERMARKET

​Pro uživatele elektronického tržiště TENDERMARKET jsme vypsali školení s názvem "Školení uživatelů elektronického tržiště TENDERMARKET", které se bude konat 27. března 2017. Školení je určeno pro zadavatele i dodavatele.
Přihlášení ZDE>>.

7. únor 2017

Další termín školení "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY"

Vypsali jsme pro Vás další termín školení s názvem "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY", které se bude konat 21. března 2017. 
Více informací najdete ZDE>>.
Přihlášení ZDE>>.
2. únor 2017

​ODVOLÁNÍ ZAMÍTNUTO: Pokuta pro úřad Šlechtové za NEN platí

Ministerstvo pro místní rozvoj musí zaplatit půlmilionovou pokutu za nástroj sloužící k centrálnímu zadávání veřejných zakázek NEN, který podle antimonopolního úřadu vznikl v rozporu se zákonem. Více informací ZDE.
25. leden 2017

​Vláda minulý týden schválila pravidla pro používání e-tržišť

Vláda České republiky na svém jednání dne 16. ledna 2017 schválila Pravidla systému používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při pořizování a obměně určených komodit. Uvádíme text usnesení vlády a aktualizovaná pravidla.
24. leden 2017

ÚOHS minulý týden potvrdil, že NEN vzniknul v rozporu se zákonem

V roce 2014 byl podán podnět na přezkoumání úkonu Ministerstva pro místní rozvoj (MMR) při postupu v rámci zadání veřejné zakázky "Vývoj Národního elektronického nástroje (NEN) – systémový integrátor". V červnu 2015 vydal ÚOHS rozhodnutí, které uvádělo, že MMR porušilo zákon při zadání veřejné zakázky. Proti tomuto rozhodnutí podalo ministerstvo rozklad předsedovi antimonopolního úřadu.
Minulý týden však ÚOHS rozklad MMR zamítl a 18. 1. 2017 nabylo rozhodnutí účinnosti. ÚOHS potvrdil pro MMR pokutu 550 000 Kč zejména proto, že uzavíralo dodatky k uzavřené smlouvě, čímž umožnilo podstatnou změnu práv a povinností vyplývajících ze smlouvy o dílo, tato změna by za použití v původním zadávacím řízení mohla umožnit účast i jiných dodavatelů, přičemž tento postup mohl podstatně ovlivnit vývěr nejvhodnější nabídky.
MMR se v tuto chvíli bude ještě obtížněji prosazovat NEN jako centrální nástroj pro správu veřejných zakázek v okamžiku kdy je potvrzeno, že tento nevzniknul v souladu se zákonem o veřejných zakázkách.
16. leden 2017

Konec e-tržišť stále nejasný, MMR mlčí.

​Závěrem roku 2016 prošel meziresortním připomínkovým řízením návrh usnesení vlády, související s elektronickými tržišti veřejné správy. Ten mimo jiné obsahoval i myšlenku, že stávající e-tržiště by po ukončení koncesních smluv se stávajícími provozovateli (e-tržiště TENDERMARKET a Gemin) měl od 1. července 2017 nahradit Národní elektronický nástroj (“NEN”). Zároveň bylo ze strany Ministerstva pro místní rozvoj avizováno, že bude k tomuto datu zajištěn převod zakázek ze stávajících e-tržišť do NEN a že v cca polovině prosince bude představen plán realizace takového přenosu.

Bohužel do dnešního dne nebyl se žádným z provozovatelů e-tržišť dohodnut žádný konkrétní postup převedení dat z e-tržišť do jiného informačního systému. Od cca poloviny roku 2016 dokonce neproběhlo na toto téma žádné jednání.

Co bude s e-tržišti od 1. července 2017 tak nikdo v tuto chvíli neví. NEN, který by je měl nahradit, nefunguje, a se stávajícími provozovateli nikdo o harmonickém přechodu na NEN či jiný systém nejedná. Tím jsou ohroženy povinnosti zadavatelů, kteří musejí své zakázky dokončit, již dokončené archivovat, atp.
5. leden 2017

​Nový termín školení elektronického nástroje Tender arena

Vypsali jsme pro Vás první letošní školení na téma "Obsluha elektronického nástroje Tender arena ELEKTRONICKÁ EVIDENCE & NOVINKY". Školení se bude konat 16. února 2017.
​Více informací ZDE>>.
Přihlášení na školení ZDE>>.
22. prosinec 2016

​Smlouva na úpravu a rozvoj NENu bude zřejmě zrušena, MMR selhalo při podání rozkladu proti rozhodnutí ÚOHS

Dne 22. 11. 2016 zakázal ÚOHS Ministerstvu pro místní rozvoj svým rozhodnutím č.j.ÚOHS-S0453,S0658/2016/VZ-46586/2016 /532/KSt plnění ze smlouvy na úpravu Národního elektronického nástroje (NEN) a za porušení zákona udělil ministerstvu půlmilionovou pokutu.
Ministerstvo avizovalo, že proti rozhodnutí podá rozklad. Je smutné, že jako gestor veřejného investování ani nezvládlo podat jej správně a včas. V důsledku tohoto pochybení tak pravděpodobně nebude realizovatelná již tak zpožděná úprava NEN dle zákona o zadávání veřejných zakázek.
​
Poslední týdny celé kauzy úpravy NENu jsme pro Vás shrnuli níže:
22. 11. 2016
ÚOHS svým rozhodnutím č.j.ÚOHS-S0453,S0658/2016/VZ-46586/2016 /532/KStudělil MMR pokutu a zakázal plnění ze smlouvy na úpravu NEN - text rozhodnutí ZDE >>.
8. 12. 2016
Ze strany vybraného uchazeče byl podán pokus o rozklad proti shora uvedenému rozhodnutí ÚOHS, ale tento nebyl podepsaný.
13. 12. 2016
I ze strany MMR byl podán pokus o rozklad proti shora uvedenému rozhodnutí ÚOHS, ale tento byl podán až 21. den 15-ti denní lhůty.
13. 12. 2016
Ministryně Šlechtová posílá dopis předsedovi ÚOHS, kde pochybení svého úřadu potvrzuje a prosí ÚOHS o přátelskou výjimku - text dopisu ZDE >>.

Více na webu NENEN.cz

KONTAKT

KDE NÁS NAJDETE?

Tender systems s.r.o.
IČO: 291 45 121


​
www.tendersystems.cz
info@tendersystems.cz


Pobočka Praha
Nad hradním vodojemem 1108/53
162 00 Praha 6 – Střešovice
​

Pobočka Pardubice
Malá 210
530 02 Pardubice

NAŠE PORTÁLY

Picture
Picture
Picture

SLEDUJTE NÁS!

Newsletter

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
  • Home
  • SSN Ostrava
    • Co je SSN Ostrava
    • SSN pro nakupující
    • SSN pro dodavatele
  • VZDĚLÁVÁNÍ
    • E-learning
    • Školení
  • Produkty
  • Služby
  • Kontakt
    • O nás
  • KARIÉRA